Research Programme on Religious Communities and Sustainable Development

Philip John Angelina

Student Assistant

 

Phillip John Angelina (born 1990) studied "Religions- und Gemeindepädagogik/Soziale Arbeit integrativ" (religious education/social work integrativ) at the YMCA University of Applied Sience in Kassel. During his Bachelor he worked for the sience institute empirica for youthculture and religion as a student assistant. He studied the master Religion and Culture at the Humboldt University Berlin.

Curriculum Vitae

  • 2016-2019
  • 2012-2016 Bachelor Religions- und Gemeindepädagogik/Soziale Arbeit Integrativ in Kassel
  • 2016 Student Assistant at the sience institute empirica
  • 2010 Graduation at the Rainer-Werner-Fassbinder-Fachoberschule für Sozialwesen und Gestaltung, Munich

Publications

Faix, Tobias; Klüter, Annkatrin; Angelina, Phillip; Baderschneider, Michael (2017): Weitere Methoden und Bausteine für die Teenagerarbeit. In: Tobias Faix und Florian Karcher (Hg.): Praxisbuch Teenagerarbeit. Wichtige Grundlagen, kreative Methoden, innovative Ideen. 1. Auflage. Neukirchen-Vluyn: Neukirchener Aussaat, S. 241–274.

Klüter, Annkatrin; Angelina, Phillip; Baderschneider, Michael; Schlotterbeck, Christian; Faix, Tobias (2017): Chancen und Gefahren von sozialen Medien (WhatsApp, Snapchat & Co.). In: Tobias Faix und Florian Karcher (Hg.): Praxisbuch Teenagerarbeit. Wichtige Grundlagen, kreative Methoden, innovative Ideen. 1. Auflage. Neukirchen-Vluyn: Neukirchener Aussaat, S. 95–100.